Permís maternalBaixa per maternitat de la mare i/o el pare
Què és?
Després del part, l’adopció o l’acolliment d’un infant, les mares i/o els pares treballadors poden gaudir d’un període de descans laboral legalment establert. A més, us correspon un subsidi per cobrir la pèrdua econòmica que suposa aquesta interrupció de l’activitat laboral. Aquesta prestació l’assumeix l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) i representa el 100% del salari.
Quina documentació s’ha de portar ?
Informe de maternitat (emès pel metge de família )
Targeta Sanitària Individual
Sol·licitud de maternitat i/o paternitat
El document acreditatiu de la persona sol·licitant (DNI o NIE).
El llibre de família.
El certificat de l’empresa, si treballeu per compte d’altri.
Documentació relativa a la cotització:
Pels artistes: Declaració d’activitats i justificants d’actuacions que no hagin estat presentades a la TGSS.
Treballadors per compte propi, representants de Comerç, Règim Especial Agrari i Treballadors de la llar: Justificants del pagament de quotes dels 2 últims mesos.
En declaració de situació d’activitat, només pels treballadors del Règim Especial de Treballadors Autònoms (a excepció dels inclosos en el Sistema Especial per Treballadors per Compte Propi Agraris i dels treballadors econòmicament dependents).
Cal demanar hora de visita a Sanitat Respon 902 111 444 o a través de Internet. http://www.gencat.cat/ics perquè facin el permís de maternitat